Nieuwsbrief no.1 |
www.procesverbeteren.nl |
Geachte heer, mevrouw, Met vriendelijke groet, Waarom zijn niet alle artikelen
zonder password toegankelijk? Bent u uw wachtwoord kwijt? Onderaan deze nieuwsbrief staat hoe u een nieuw wachtwoord kunt aanvragen.
|
|
Zoekt u een adviseur, leverancier of een opleiding? Dit zijn de partijen die bij ons adverteren, en die daarmee laten zien dat ze verspreiding van kennis over procesverbetering een warm hart toedragen! |
1. Overzicht van nieuwe in-depth artikelen: Lean: Afslanken vergroot risico’s in logistieke keten Webservices: Is de Service Oriented Architectuur volwassen? ISA-95: Hoe flexibel wordt uw fabriek met ISA-95?
LEAN: Risico’s in de logistieke keten ! (22 mei 2007) LEAN: combineren met ERP? (16 april 2007)
LEAN: Hoe zorg je voor een blijvende verandering? (3 april 2007)
Lean-trajecten leveren meestal zichtbare veranderingen op zoals opgeruimde werkplekken, maar de resultaten vallen soms tegen. Vergeten wordt vaak, dat een omslag in doen én denken van alle werknemers nodig is. Een kiemgroep van de VLM vond negen succesfactoren, die bepalen of je daarin slaagt. Eén van die factoren is een charismatische projectleider (directeur op de zeepkist!) Verschenen in vakblad PT Industrieel Management > lees verder
LEAN: de geheimen van Nissan, Stork, Honeywell en Philips! (01 januari 2007)
Verschenen in vakblad PT Industrieel Management >lees verder TPM: 10 jaar procesverbeteren binnen Unilever ! (9 mei 2007)
SIX SIGMA: Rode Kruis Ziekenhuis en Canisius Ziekenhuis besparen miljoenen euro's! (03 mei 2007)
De combinatie van ISO en Six Sigma levert een ideale managementmethode op voor stapsgewijze verbetering in de gezondheidszorg. Dit bewees Dr Jaap van den Heuvel, tot vorig jaar algemeen directeur van het Rode Kruis Ziekenhuis in Beverwijk, en tegenwoordig lid van de Raad van Bestuur van het Canisius Wilhelmina Ziekenhuis in Nijmegen. > lees verder Kort nieuws over cases procesverbetering:
Brengt de Service Oriented Architecture flexibiliteit in uw bedrijfsprocessen? (16 mei 2007)
Bedrijfsprocessen continu verbeteren met methodes zoals Lean, SixSigma of TPM, én ook nog eens wendbaar reageren op marktveranderingen lukt alleen, als uw bedrijfssoftware voldoende flexibel is. Is de Service Oriented Architecture het antwoord? Procesverbeteren.nl legde deze architectuur, in samenwerking met het blad PT Industrieel Management, langs de flexibiliteits-meetlat! Verschenen in blad: PT Industrieel Management > lees verder ISA-88 en ISA-95 (30 januari en 26 maart 2007)
|
© C.J. van Ede 2006,2007 (Holland) |